Het laden en lossen van vrachtwagens is een manueel tijdsintensief proces. Vrachtwagenchauffeurs wachten dagelijks een aanzienlijk aantal uren bij magazijnen om te laden of te lossen. Langs de kant van de verladers worden laad- en losoperaties als een noodzakelijk kwaad gezien. Het VIL project OptiCharge heeft onderzocht hoe laad- en losprocessen efficiënter kunnen verlopen door middel van automatisering.
Webinar
Woensdag 24 februari 2021
14u00 – 16u00
Inschrijven is verplicht
Programma
14u00 | Project OptiCharge, de ontbrekende schakel Filip van Hulle, Projectleider – VIL |
14u15 | De toekomst van het automatisch laden/lossen van vrachtwagens: een conceptuele marktanalyse Drs. ing. David Ceulemans, Doc researcher – UA, Faculteit Toegepaste Ingenieurswetenschappen |
14u50 | The economics of implementing automation in loading and unloading operations Dr. Valentin Carlan, Post-doc researcher – UA, Faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie |
15u20 | Experience based factchecking: optimalisatie via automatisch laden bij Barry Callebaut Mario Derycke, Eigenaar – MDR Consult |
15u55 | Conclusies Julie Stuer, Projectleider – VIL |
16u00 | Einde |
Prijs
- Lid van VIL: gratis
- Niet leden: € 150,00 + BTW
- Pers: gratis, stuur een e-mail naar informatie@vil.be
Het rapport ‘OptiCharge’ is inbegrepen in het inschrijvingsgeld.
Een factuur wordt per e-mail toegestuurd. Betaling voor het event is vereist.
Inschrijven
Inschrijven voor dit event is niet meer mogelijk.