The new silk road
In oktober 2012 zette het VIL samen met tien partijen het project ‘Transpharma Express’ op. Doel van het project: het transport van temperatuurgecontroleerde producten over lange afstand per spoor realiseren. Het project focust hierbij in het bijzonder op de verbinding tussen Vlaanderen en het Verre Oosten.
Is het technisch mogelijk en betrouwbaar? Is het economisch haalbaar? Is er voldoende interesse vanuit de markt? Op het slotevent worden de resultaten van het project in primeur voorgesteld.
In samenwerking met:
Programma
13u30 | Ontvangst |
14u00 | Verwelkoming – Luc Broos, Algemeen Directeur, POM Antwerpen |
14u05 | Kadering van het project Transpharma Express – Kris Neyens, Program Manager, VIL |
14u20 | Hinterlandstrategie van een wereldhaven – Marc Van Peel, Schepen voor haven, werk en economie, Stad Antwerpen en Voorzitter, Port of Antwerp |
14u40 | Het belang van de new silk road – John Stoop, Ereconsul voor Kazachstan |
14u55 | Mogelijkheden van spoorvervoer over lange afstand – Edwin Moehlig, Managing Director, Rail & Sea |
15u15 | Koffiepauze |
15u40 | Technologie als garantie voor kwaliteit en betrouwbaarheid – Tim Mais, Project Officer, VIL |
16u00 | Demonstratierun in samenwerking met Pfizer – Danny Hendrikse, VP EMEA Supply Operations & Customer Support, Pfizer |
16u15 | Volume, ruggengraat van en noodzaak voor een duurzame oplossing – Ronald Kleijwegt, Hewlett Packard B.V., Regional Director, EMEA Logistics |
15u35 | Spoor, een duurzaam business model voor het Euraziatisch continent – Kris Neyens, Program Manager, VIL |
16u55 | Vragenronde |
17u10 | Slotwoord – Liesbeth Geysels, Algemeen Directeur, VIL |
17u15 | Netwerkborrel |
Locatie
Zaal Stuurboord, Hangar 26 – Rijnkaai 96 – 2000 Antwerpen
Prijs
- VIL Leden: 1ste deelnemer: gratis – Extra deelnemers: € 65,00 + 21 % BTW
- Niet leden: € 140,00 + 21 % BTW
- Pers: gratis (stuur een e-mail naar informatie@vil.be)
In het inschrijvingsgeld is het VIL rapport ‘Transpharma Express’ inbegrepen.
Een factuur wordt per e-mail toegestuurd. Betaling voor het event.
Registreren
Het is niet meer mogelijk in te schrijven
Opgelet:
- Gratis deelnemers die niet schriftelijk afmelden ten laatste 48 uur voor het event, wordt een administratieve kost van € 65,00 + 21 % BTW aangerekend.
- Betalende deelnemers die niet schriftelijk afmelden ten laatste 48 uur voor het event, zijn het volledig gefactureerde bedrag verschuldigd.
- Het is mogelijk zich te laten vervangen door een collega.