Onze steden staan steeds meer onder druk door het stijgend aantal inwoners en de alsmaar slechtere luchtkwaliteit. Stadslogistiek speelt bij die laatste een grote rol. Bovendien zorgt het vrachtvervoer vaak voor geluidsoverlast.
Hoe kunnen we onze steden duurzamer en efficiënter bevoorraden?
Met enkele inspirerende keynotes van experts maakt u tijdens dit event kennis met de verschillende mogelijkheden en tools. Tijdens de expo kan u allerlei duurzame marktontwikkelingen ontdekken, denk aan batterij-elektrische (gekoelde) bestelwagens, cargofietsen, bakwagens, etc.
U keert huiswaarts met tal van ideeën om de transitie naar schonere stadslogistiek waar te maken.
Dit event is een initiatief van VIA VIA – Taskforce Duurzame Stadslogistiek.
Programma
12u30 | Ontvangst met lunch |
13u45 | Het belang van zero-emissie stadslogistiek Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken |
14u00 | Vlaams logistiek beleid Filip Boelaert, secretaris-generaal – Departement Mobiliteit en Openbare Werken |
14u15 | Stedelijke Logistiek: niet alles is wat het lijkt Roel Gevaers, Professor, Universiteit Antwerpen |
14u25 | Tools voor duurzame logistiek Sven Geysels, Projectleider – VIL |
14u35 | Mechelen als koploper voor duurzame stadslogistiek Veerle De Meyer, Projectcoördinator Mobiliteit – Stad Mechelen |
14u45 | Rondleiding Log!Ville |
15u45 | Duurzame Logistiek Expo |
16u30 | Einde |
Praktisch
Wanneer: 14 mei 2024, van 12u30 tot 16u30
Waar: Log!Ville, Galileilaan 3, 2845 Niel
Inschrijven is gratis, maximum 3 personen per bedrijf.
U kan niet meer online inschrijven. Indien u nog interesse heeft om deel te nemen, gelieve z.s.m. een mailtje te sturen naar informatie@vil.be.
Opgelet
- Kan u niet aanwezig zijn? Laat het ons tijdig weten.
- Kosteloos afmelden kan tot 7 mei 2024 , 12u00, enkel via mail naar informatie@vil.be.
- U kan zich laten vervangen door een collega (gelieve ons de volledige naam, functie en e-mailadres zo snel mogelijk door te geven via informatie@vil.be).
- Deelnemers die laattijdig en niet schriftelijk afmelden of afwezig zijn wordt een administratieve kost van € 85,00 + 21 % btw aangerekend.
Deze vergoeding wordt overgemaakt aan het goede doel ‘Mercy Ships‘.