Slotevent: Ga voor meer ketentransparantie

Intelligente systemen voor een optimaal beheer van uw zendingen en herbruikbare verpakkingen

Donderdag 28 april 2011 van 13u30 tot 18u00 – Link 21, Herentals

In 2010 startte het VIL met twee projecten in het domein Supply Chain Intelligence, waaraan samen 20 bedrijven deelnamen uit de logistieke sector.

  •  Beheer van logistieke dragers:

Logistieke dragers (pallets, rolcontainers, kratten, skids,…), herbruikbare verpakkingen of RTI’s worden veelvuldig aangewend bij transport en opslag van goederen. Hoewel deze RTI’s behoorlijk wat werkkapitaal vertegenwoordigen worden ze vaak stiefmoederlijk behandeld. Een degelijke opvolging biedt nochtans tal van voordelen, o.a. minder verlies, betere logistieke aansturing in de keten, betere transparantie,…

  • Intelligente en automatische Proof of Shipment & Delivery van hoogwaardige en kritische goederen:

Vandaag is er vaak te weinig zichtbaarheid op het laad- en afleverproces van goederen tot bij de klant, met vaak onvolledige, te late of foutieve leveringen tot gevolg. Dit heeft een sterke impact op de kosten, vooral indien het waardevolle of kritische goederen zoals spare parts, hightech elektronica of Just In Time leveringen betreft. Verladers en logistieke dienstverleners zijn dan ook vragende partij om de betrouwbaarheid en efficiëntie van dit afleverproces te verhogen.

Wat komt u te weten?

  • Leer hoe innovatieve technologieën (RFID, RTLS) logistieke dragers en zendingen automatisch kunnen identificeren en lokaliseren.
  • Kom te weten hoe een bedrijf (financiële) voordelen haalt door de inzet van deze innovatieve concepten.
  • Ontdek het belang van open standaarden voor het uitwisselen van informatie tussen ketenpartners.
  • Praktische bedrijfservaringen via verschillende praktijkcases.

Inschrijven

Inschrijven kan tot vrijdag 22 april

>> Klik hier voor registratie <<

Kosten deelname

  •  Leden van VIL en GS1: 1e deelnemer gratis, vanaf de 2e deelnemer: 45 euro (excl. BTW)
  •  Niet-leden: 125 euro (excl. BTW)

In het deelnamebedrag is een exemplaar van het VIL rapport “Beheer van logistieke dragers” inbegrepen.

Locatie

Link 21 – Welvaartstraat 14 – 2200 Herentals

Contact

Vragen over dit event? Contacteer Anke D’Halleweyn – anke.dhalleweyn@vil.be – 03 229 05 07

Programma

13u30  Ontvangst

14u00 Verwelkoming – Liesbeth Geysels, Algemeen Directeur, VIL

14u05 Toelichting van de onderzoeksprojecten m.b.t. RTI’s en automatisering van het afleveringsproces – Luc Pleysier, Programme Manager, VIL

14u25 Actuele situatie en uitdagingen van RTI’s bij bpost – Jan Tambeur, National Transport Coördinator, bpost

14u50 Het nut van open standaarden en architectuur in de supply chain – Leen Danhieux, Manager GS1 Barcodes & EPCglobal, GS1 Belgium & Luxembourg

15u15 RFID mogelijkheden en bevindingen van de haalbaarheidstesten bij Katoen Natie, Atlas Copco, Veiling Haspengouw, bpost, Facil, Vika en Toyota  – Luc Pleysier, Programme Manager, VIL

15u40 Pauze

16u00 Positieve business case bij Colruyt en JLG  – Dirk De Vylder, Project Officer, VIL

16u25 Automatische POS en POD bij luchtvracht: praktijkresultaten – Dennis de Jong, IT Coordinator, Scania Parts Logistics &  Nicholas Demeyer, Business Process Manager, Ewals

16u50 Automatische laadcontrole van zendingen  naar Rusland: resultaten  – Karine Verhaegen, Business Manager Application After Sales, Toyota Parts Center Europe

17u10 Track & Trace in een vers supply chain: de ervaringen van Euro Pool System met het gebruik van RFID en andere identificatiedragers op meermalige verpakkingen  – Dirk Vercammen, Regional Director Europe – Region West, Euro Pool System

17u40 Q&A  – Moderator: Philippe Van Dooren, Hoofdredacteur De Lloyd & Transport Echo

18u00 Slotwoord – Liesbeth Geysels, Algemeen Directeur,VIL

18u05 Netwerkborrel

VIL staat voor een sterk logistiek Vlaanderen

VIL VZW

De Burburestraat 6-8
B-2000 Antwerpen
T: +32 (0)3 229 05 00
E: info@vil.be
BTW: BE 0480.185.038

VIL
VIL