Rapport ‘Self-service in Logistics’ is beschikbaar

Bij veel bedrijven is het ontvangen van externen een manueel en tijdsintensief proces. Vrachtwagenchauffeurs, pakjesbezorgers en bezoekers worden persoonlijk ontvangen en/of doorverwezen. De hiermee gepaard gaande fouten en vertragingen leiden tot een overbodige kostenstijging. In het project ‘Selfservice in Logistics’ testte VIL de automatisering van het receptieproces en ontwikkelde een gedetailleerde ROI-tool die aantoont dat automatisering van deze verouderde processen wel degelijk financieel aantrekkelijk is.

Op basis van een analyse van het receptieproces bij de negen deelnemende bedrijven detecteerde VIL 25 inefficiënties. De belangrijkste oorzaken zijn taalbarrières, foute of onvolledige informatie, onvoldoende integratie van WMS-toepassingen en wachttijden.

VIL onderzocht, samen met partners UA en AP Hogeschool, op welke manier betaalbare technologieën een oplossing kunnen bieden voor het verbeteren van het receptieproces waardoor medewerkers tijd winnen en zich kunnen focussen op hun kernactiviteiten.

 

VIL leden kunnen het rapport downloaden via de Kennisbibliotheek, Niet-leden kunnen het aankopen via de VIL webshop.

VIL staat voor een sterk logistiek Vlaanderen

VIL VZW

De Burburestraat 6-8
B-2000 Antwerpen
T: +32 (0)3 229 05 00
E: info@vil.be
BTW: BE 0480.185.038

VIL
VIL