Persbericht: Stefaan Van Driessche (Barry-Callebaut) nieuwe bestuurder bij VIL

Stefaan Van Driessche, Manager EDC Barry-Callebaut (Wieze) werd tijdens de Algemene Vergadering van 13 juni 2019 verkozen als nieuwe bestuurder bij VIL.

Stefaan Van Driessche neemt het mandaat over van Wouter De Geest (BASF), dat vacant was.

De Barry-Callebaut Groep is een van de meest toonaangevende fabrikant van hoogwaardige cacao- en chocoladeproducten ter wereld. Het bedrijf beheerst elke fase van de waardeketen – van de inkoop van grondstoffen tot de productie van de fijnste chocolade. De Barry-Callebaut Groep levert aan de hele voedingsindustrie en richt zich tot twee belangrijke doelgroepen: voedingsproducenten en ambachtelijke chocoladegebruikers. Wereldwijd wordt een kwart van de chocoladeproducten gemaakt met chocolade van Barry-Callebaut.

Met Stefaan Van Driessche als nieuwe bestuurder heeft VIL nu ook een verlader uit de voedingssector aan boord”, aldus VIL-voorzitter Danny Van Himste. “Gezien logistiek sector-overschrijdend is, is het belangrijk verschillende sectoren aan boord te hebben met een goede geografische spreiding over Vlaanderen”.

Liesbeth Geysels
Algemeen Directeur