PERSBERICHT: 15 tot 17 oktober: derde fietskoerierconferentie

Terwijl meer en meer Europese steden worstelen met de gevolgen van congestie, blijkt fietslogistiek een betrouwbaar alternatief te zijn voor gemotoriseerde voertuigen om goederen af te leveren in urbane regio’s. Niet alleen is dit een milieuvriendelijk alternatief, het is ook prijscompetitief, snel en heeft een flexibele goederencapaciteit.

Fietskoeriers van over heel Europa hebben besloten een netwerk op te richten: de Europese Federatie van Fietskoeriers (ECLF) . Vanuit de federatie besloot men ook conferenties te houden, waarop men ervaring kon uitwisselen en een netwerk opbouwen. De voorgaande conferenties vonden plaats in Cambridge, Verenigd Koninkrijk (2012) en Nijmegen, Nederland (2014).

De derde fietskoerierconferentie – georganiseerd door de Europese Federatie van Fietskoeriers (ECLF) vindt dit jaar plaats in hartje Baskenland: San Sebastián.

Van 15 tot en met 17 oktober komen fietskoeriers, steden, logistieke bedrijven en andere experts van over heel Europa samen in het noorden van Spanje, om te discussiëren over hoe stedelijke distributie duurzamer te maken.

De conferentie beslaat drie thematische dagen: donderdag 15 oktober word je vriendelijk uitgenodigd om mee te discussiëren over hoe men stedelijke distributie duurzamer kan maken. Vrijdag 16 oktober ligt de focus op het vinden van verschillende oplossingen voor het ‘last-mile’ vraagstuk. Zaterdag 17 oktober tenslotte staat in het teken van een samenkomst van fietskoeriers van over heel Spanje.

Tijdens de conferentie is er ook ruimte voor expositie: een unieke kans voor leveranciers van fietsen, aanverwante accessoires en toestellen om hun bedrijven en producten voor te stellen en interessante contacten te leggen.

Meer informatie en registreren: www.eclfconference2015.bike

NOTA VOOR REDACTIE

1. De Europese Federatie van Fietskoeriers (ECLF) wordt gesteund door het Europees project Cyclelogistics Ahead (www.cyclelogistics.eu); dat geco-financierd wordt door het Intelligent Energy Programma van de Europese Unie. Het Vlaams Instituut voor de Logistiek is hierin projectpartner.
  2. De derde conferentie wordt ondersteund en mede georganiseerd door:
    • Donastiako – Ayuntamiento de San Sebastián
    • CIVITAS – Urban Freight Logistics Thematic Group
    • Provincial Council of Gipuzkoa
    • Txita – het lokale fietskoerierbedrijf
  1. Voor meer informatie, contacteer de organisatoren:

E: event@eclfconference2015.bike

Richard Armitage (Director, ECLF) +44(0)7973 538 556

Gary Armstrong (Director, ECLF) +44(0)7777 656 142

Algemeen perscontact en lokaal perscontact:

Vincent Meerschaert (Communicatieverantwoordelijke Cyclelogistics project, Traject Mobility Management) E: vme@traject.be +32 9 242 32 80